Page 23 - 4322765931-tiras-ocak-2018.compressed
P. 23
YOYAV gezi grubu, Çamlıdere’de Ali Semerkandî Hazretlerini ziyarete giderken.
zin manevî muhafızlarından olan Ali Semerkandî iyi dileklerle gerçekleşmez. Bu bir hedeftir ve hede-
Hazretleri hakkında aşağıdaki açıklamalarda bu- fe giden yolda cehd ve fedekârlık gerekir.
lundu: Değişik kütüphanelerde çok sayıda farklı
‘Kıymetli kardeşlerim! yazma nüshaları bulunan Menâkıbnâme’si, O’nun
Bir kere daha ziyaretiyle şereflendiğimiz ve yaşamıyla ilgili mübalağalı olmakla birlikte birçok
şu anda manevî huzurunda bulunma bahtiyarlığı- detayı vermektedir. Bilinenin aksine Şeyh evlen-
na erdiğimiz merhum Ali Semerkandî Hazretleri, miştir. İstanbul Müftülüğü arşivlerinde 1880 tarihli
türbenin girişindeki tanıtım panosunda belirtildiği şahsiyet kaydında Keşan Kadısı Çamlıdere’li Ah-
üzere: met Hulusi Efendi’nin O’nun torunlarından olduğu
Semerkant’ta veya İsfehan’da doğmuştur. geçmektedir. Fıkıhta Ebu Hanîfe’yi, itikatta ise Ma-
Osmanlı’nın kuruluş yıllarında Semenkant’ta baş- turidî’yi esas alır.
layıp, Mersin Zeyne’de Anadolu
evresine giren ve Ankara Çamlıde-
re’de noktalanan bu bereketli ömür,
makamının bulunduğu Zeyne ile
merkadinin bulunduğu Çamlıde-
re’deki külliyelerde vakıf ve eğitim
hizmetleri gerçekleştirmiştir.
Şeyh Ali Semerkandî proaktif
bir ilim ve tasavvuf insan olarak
Moğol istilası sonrasında Anado-
lu’da başlayan yeni medeniyetin
beyin yapıcılarından addedilir.
Tasavvuf hareketinin bilgi,
ahlâk ve aksiyon bütünlüğü için-
de temsiline tanık olduğumuz Ali
Semerkandî’nin iman, takvâ, sâlih
amel bütünlüğüne vurgu yapan en
önemli eseri Bahrü’l-Ulûm’a göre,
toplumsal değişme sadece söz ve
YOYAV gezi grubu, Ali Semerkandî Hazretlerini ziyarette.
20 21