Page 29 - 4322765931-tiras-ocak-2018.compressed
P. 29
TL arasında değişen eğitim ve öğretim desteği bugüne kadar on binlerce Suriyeli, kurslarımıza
ödenecektir. katılmış ve eğitimlerini tamamlamıştır. Mevcut
18. Destek Eğitimi Alan Engelli Öğrencile- kurslara 2017 yılı Kasım ayı itibarıyla 303.228 Su-
rin Desteklenmesi riyeli devam etmektedir. Ayrıca yabancı dil Türkçe
Bakanlığımız bu kapsamda görme, işitme, kurslarına da 198.589 kursiyer katılmıştır.
dil-konuşma, ses bozukluğu bulunan; ortopedik, 20. Destekleme ve Yetiştirme Kursları
zihinsel, otistik, sosyal, duygusal bozukluğu olan 2015-2016 eğitim ve öğretim yılında örgün ve
engelli bireylerden, özel eğitim değerlendirme yaygın ortaokul, ortaöğretim ve mezun öğrencileri-
kurulları tarafından destek eğitimi almaları uygun mize yönelik başlamış olan destekleme ve yetiştir-
görülenlerin eğitim giderlerini, sosyal güvencesi me kurslarına 2017-2018 eğitim ve öğretim yılında
olup olmadığına bakılmaksızın 1 Haziran 2006 da devam edilmektedir. Bu kurslar, öğrencilerin
tarihinden itibaren karşılamaktadır. Bu bağlam-
da, engellilerin eğitim ve rehabilitasyonuna ilişkin derslerde edindikleri kazanımları pekiştirmelerine
olarak 2006 yılından 2017 yılı Eylül ayına kadar katkı sağlamak, özel ilgi ve yeteneklerini geliştir-
Bakanlığımız bütçesinden 14.522.430.237,00 TL mek maksadıyla günden güne artan taleple hizmet
kaynak ayrılmıştır. sunmaya devam etmektedir.
19. Türkiye’de Geçici Koruma Altında Bulu- 2017-2018 eğitim ve öğretim yılı “I. Dönem
nan Suriye Vatandaşlarına Yönelik Olarak Yürü- Destekleme ve Yetiştirme” kursları 23.391 kurs
tülen Eğitim ve Öğretim Faaliyetleri merkezinde başlatılmıştır. 4.287.620 öğrenci ve
Türkiye’de geçici koruma altında bulunan Su- kursiyer bu kurslardan yararlanmak üzere başvuru-
riye vatandaşlarına yönelik olarak gerçekleştirdiği- da bulunmuş, 14.666’sı ücretli, 285.082’si kadrolu
miz eğitim ve öğretim faaliyetlerine iki uygulama toplam 299.748 öğretmen de bu kurslarda görev
doğrultusunda devam edilmektedir. almak için müracaat etmiştir.
Bunlardan birincisi Türkiye’nin dört bir yanına 21. FATİH Projesi
dağılmış olarak yaşamlarını sürdüren Suriyelilerin, Türkiye’nin bilgi toplumuna dönüşüm vizyonu;
Türk vatandaşları ile birlikte, mevcut eğitim siste- “bilim ve teknoloji üretiminde odak noktası haline
mine dâhil edilerek hizmetlere erişimlerinin sağlan- gelmiş, bilgi ve teknolojiyi etkin bir araç olarak kul-
masıdır. Bu kapsamda, Kasım 2017 verilerine göre lanan, bilgiye dayalı karar alma süreçleriyle daha
yaklaşık 362.219 Suriyeli öğrenci okul öncesinden fazla değer üreten, küresel rekabette başarılı ve
12. sınıfa kadar Türk akranları ile birlikte eğitimleri- refah düzeyi yüksek bir ülke olmak” şeklinde belir-
ne devam etmektedir. lenmiştir. Bu doğrultuda Eğitimde Fırsatları Artırma
İkinci uygulama ise Suriyelilerin çok yoğun bir ve Teknolojiyi İyileştirme Hareketi (FATİH) Projesiy-
şekilde ve bir arada yaşadığı şehirlerimizde ve on- le, her öğrencinin küresel rekabette sahip olması
lar için oluşturulmuş geçici barınma merkezlerinde gereken 21.yüzyıl becerilerinin kazandırılması ve
(kamplar) onlara özel olarak hazırlanmış bir prog- geleceğin insanının bugünden yetiştirilmesi hedef-
ram ile kendi dillerinde ve kendi gönüllü eğitim gö- lenmektedir.
revlilerinin desteği ile eğitim ve öğretim faaliyetle-
rinin sürdürülmesidir. 2016-2017 eğitim ve öğretim 2011 yılında FATİH Projesi ve Eğitim Bilişim Ağı
yılında geçici barınma merkezlerinde (kamplarda) (EBA)’nın hayata geçirilmesine yönelik adımların
oluşturulmuş geçici eğitim merkezlerinde yaklaşık atılmasıyla beraber 2013 yılından itibaren Bakan-
86.227, şehirlerde oluşturulmuş geçici eğitim mer- lığımız adına katılmaya başladığımız tüm yurt içi
kezlerinde ise yaklaşık 164.743 Suriyeli öğrenci ve yurt dışı organizasyonlarında (fuar, konferans,
öğrenimlerine devam etmiştir. çalıştay, sempozyum, zirve vb.) Eğitimde FATİH
Ayrıca, Başbakanlık Afet ve Acil Durum Yö- Projesi ve EBA platformunun tanıtılması, projeye
netimi Başkanlığı (AFAD) ile iş birliği içerisinde katkı sağlayacak iş birliklerinin ve yeniliklerin de-
uluslararası fonlardan da yararlanılarak Suriye uy- ğerlendirilmesi sağlanmıştır. Katılım sağlanan yurt
ruklu yabancıların yoğun yaşadığı il ve bölgelerde dışı fuarlardan elde edilen izlenimler doğrultusun-
prefabrik, çelik konstrüksiyon ve betonarme okullar da dünyada Eğitimde FATİH Projesi gibi projelere
inşa edilmiştir. Genel bütçe ve uluslararası fon yönelim olduğu ve birçok ülkenin eğitim bakanlık-
kaynakları da kullanılarak okul inşaatlarına devam larının benzer proje planlamalarına yöneldiği gö-
edilecektir. rülmüştür. Ancak FATİH Projesi kadar kapsamlı ve
Kamplarda ve halk eğitimi merkezlerinde devlet destekli bir projeye rastlanmamıştır.
26 27